10 oktober 2013

30 Day Shred van Jillian Michaels


Pas geleden heb ik het work-out programma 30 Day Shred van Jillian Michaels afgerond. Vandaag ga ik jullie vertellen wat deze work-out precies inhoud, hoe ik alles heb ervaren, mijn resultaten en wat ik er uiteindelijk van vind. Ben je benieuwd, lees dan verder.




30 Day Shred is een work-out programma van dertig dagen waarbij je iedere dag maximaal dertig minuten sport via een dvd. Het programma bestaat uit drie niveau's van ieder tien dagen, er zijn in totaal dus drie video's op de dvd, level één, level twee en level drie. Ieder level heeft zijn eigen intervaltraining op eigen niveau. De work-outs bestaan zowel uit kracht als cardio, voor 30 Day Shred heb je dus gewichten nodig. Door de combinatie van beide werk je optimaal aan je hele lichaam en conditie.


Voordat ik begon met het programma heb ik de bovenstaande afbeelding uitgeprint op papier en opgehangen op mijn slaapkamer. Zo werd ik iedere dag herinnert aan de work-out. Na elke work-out plakte ik een sticker op de dag van de work-out en zo had ik een goed overzicht van mijn vooruitgang. 
De work-outs heb ik niet allemaal even zwaar bevonden. Level één leek in het begin was lastig, maar naar een aantal dagen kon ik van begin tot eind meedoen zonder tussendoor te stoppen. Het is heel belangrijk dat je alles geeft en tussendoor NIET stopt. Ik merkte aan de work-outs wel dat ik steeds beter werd. In het begin kon ik me maar twee keer opdrukken en aan het einde van het eerste level deed ik er vijftien. Level twee vond ik het moeilijkste van alle levels, maar net zoals het eerste level merkte ik wel steeds verbetering in de oefeningen. Level drie was ook nog lastig, conditioneel was het wel heftiger dan level twee, alleen de oefeningen van level drie vond beter te doen. 


Ook heb ik voordat ik begon met het programma mezelf van tot op teen opgemeten. Dit heb ik ook gedaan na de dertig dagen en ik ben in totaal zeven centimeter kwijt geraakt. Ook heb ik foto's gemaakt en daar is ook wel wat verschil te zien. Ik merkte dat mijn armen en buik wat strakker waren. Voordat je het vraag, nee, deze foto's ga ik niet online zetten. Als ik straks heel veel ben afgevallen dan wil ik dat misschien nog wel doen maar op dit moment niet. ;)

Ik vond het hele programma best een uitdaging, maar wel leuk om te doen. Ik had niet altijd even veel zin om te beginnen aan de oefeningen maar op sommige momenten is het gewoon gedachte op nul zetten en er gewoon voor gaan. Het is maar dertig minuten, twee procent van je hele dag. 
Wil je het resultaat of je conditie behouden of verder verbeteren dan moet je na dit programma wel doorgaan met sporten. 

Is er hier iemand die hetzelfde programma, of iets soortgelijks, heeft gedaan? Ik wil uiteindelijk binnen nu en een jaar Insanity doen. Ik weet het, dat is zwaar, maar ik heb P90x ook een keer gedaan en ik weet dat ik het kan doen!

Bron; 123

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...